/Posted by: bwajg

MARIANNA SZTYMA

Malarka i ilustratorka. Pracowała dla większości polskich magazynów i gazet [Zwierciadło, Charaktery, Wysokie Obcasy, Twój Styl, Elle, Newsweek, Pismo, Forbes, Press, Przekrój, Rzeczpospolita i inne]. Od 2012 zajęła się ilustracją książkową, głównie dla dzieci [Albus, Nasza Księgarnia, Wydawnictwo Literackie, Wydawnictwo, Bajka, Kropka, ART Egmont, W.A.B, Znak]. Za swoje ilustracje była wyróżniana parokrotnie w konkursie Książka Roku Polskiej Sekcji IBBY i konkursie Najpiękniejsze Książki Roku organizowanym przez Polskie Towarzystwo Wydawców Książek. Mieszka w małej wiosce na Pogórzu Izerskim.

Po więcej odsyłamy tutaj: fb / ig

/Posted by: bwajg

MARIANNA SZTYMA

Malarka i ilustratorka. Pracowała dla większości polskich magazynów i gazet [Zwierciadło, Charaktery, Wysokie Obcasy, Twój Styl, Elle, Newsweek, Pismo, Forbes, Press, Przekrój, Rzeczpospolita i inne]. Od 2012 zajęła się ilustracją książkową, głównie dla dzieci [Albus, Nasza Księgarnia, Wydawnictwo Literackie, Wydawnictwo, Bajka, Kropka, ART Egmont, W.A.B, Znak]. Za swoje ilustracje była wyróżniana parokrotnie w konkursie Książka Roku Polskiej Sekcji IBBY i konkursie Najpiękniejsze Książki Roku organizowanym przez Polskie Towarzystwo Wydawców Książek. Mieszka w małej wiosce na Pogórzu Izerskim.

Po więcej odsyłamy tutaj: fb / ig

/Posted by: bwajg

SEWERYN SWACHA [ur. 1979, Jelenia Góra]

Ukończył Liceum Plastyczne w Jeleniej Górze. W 2006 roku uzyskał dyplom ukończenia Instytutu Sztuk Pięknych w Zielonej Górze na Wydziale Malarstwa w pracowni prof. Ryszarda Woźniaka. Uczestniczył w wielu wystawach w kraju i zagranicą. Mieszka i pracuje w Gdańsku.

/Posted by: bwajg

SEWERYN SWACHA [ur. 1979, Jelenia Góra]

Ukończył Liceum Plastyczne w Jeleniej Górze. W 2006 roku uzyskał dyplom ukończenia Instytutu Sztuk Pięknych w Zielonej Górze na Wydziale Malarstwa w pracowni prof. Ryszarda Woźniaka. Uczestniczył w wielu wystawach w kraju i zagranicą. Mieszka i pracuje w Gdańsku.

/Posted by: bwajg

Witraż “CHESS” – wykonany w technice Tiffany’ego, z wykorzystaniem elementów kobaltowych ze szkła kryształowego, ażurowych, malowany farbami witrażowymi wypalanymi w temperaturze 600°C. 2017 r.


ELŻBIETA TRZEWICZEK-PIETKIEWICZ [ur. 1976, Sosnowiec]

Studio pracy Dąbrowa Górnicza Ujejsce oraz w Piechowicach na stanowisku projektant w Hucie Julia. W 2001 roku obroniła dyplom na Wydziale Ceramiki i Szkła Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu u prof. L.a Kiczury i K. Pawlaka a następnie Podyplomowe Studium Aranżacji Przestrzeni Widowiskowej na Wydziale Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Przez wiele lat nauczała techników szklarskich w Sosnowcu. Od 2014 prowadzi warsztaty i projektuje szkło w Hucie Szkła Kryształowego „Julia” w Piechowicach. Współpracuje z grupą nieformalną „NASTROJE”, oraz wykonuje realizacje scenograficzne oraz aranżacje wnętrz. Brała udział w wystawach indywidualnych m. in.: „Tak! Kupuję polski Dizajn. TA-KULKA Galeria BB Jatki Wrocław, „Odblaski” Galeria na Nankiera Wrocław 2018 i w kilkunastu zbiorowych w Polsce i Europie. Wyróżnienie Must Have za kolekcję „Blanca”, Łódź Design Festival, 2017. Wyróżnienie Must Have za kolekcję „Kryształowych pojemników z bukowym deklem”, Łódź Design Festival, 2020.

O sobie pisze: „W szkle fascynuje mnie jego czystość, przejrzystość, a zwłaszcza w szkle kryształowym kontrast między powierzchnią naturalnie ukształtowaną przez hutnika a mechanicznym szlifem, który zmienia charakter pierwotnego kształtu w zależności od dobranego szlifu. Moje projekty są efektem fascynacji materiałem, z którym pracuję od kilku lat: szkłem kryształowym. Proponuję proste szlify oparte na liniach, które często łamię i wyginam. Podkreślają one kształt wyrobów i nadają im charakter. Minimalistyczne linie szlifów są w swojej prostocie zaprzeczeniem tradycyjnej dekoracyjności bogatych zdobin kryształów z babcinej meblościanki. Próbuję odczarować te ciężkie, trudne do umycia naczynia i sprawić, żeby nabrały lekkości i wdzięku. Mogą wtedy służyć na co dzień jako pojemniki na ciastka, orzechy, a może jako wazon na polne kwiaty. W swoim domu używam kryształowych naczyń. Lubię patrzeć, jak błyszczą w świetle, lubię ich dźwięczność i delikatność w dotyku.”

Po więcej odsyłamy tutaj: web

/Posted by: bwajg

VASE 41 [rzeźba inspirowana antycznymi wazonami] – szkło kryształowe, formowane w technice pâte de verre, z zatopionymi prętami miedzianymi i kobaltowymi szklanymi nićmi, szlifowane i polerowane ręcznie. Podstawa ze szkła czarnego, sodowego, szlifowana i polerowana ręcznie. 2017 r.


ELŻBIETA TRZEWICZEK-PIETKIEWICZ [ur. 1976, Sosnowiec]

Studio pracy Dąbrowa Górnicza Ujejsce oraz w Piechowicach na stanowisku projektant w Hucie Julia. W 2001 roku obroniła dyplom na Wydziale Ceramiki i Szkła Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu u prof. L.a Kiczury i K. Pawlaka a następnie Podyplomowe Studium Aranżacji Przestrzeni Widowiskowej na Wydziale Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Przez wiele lat nauczała techników szklarskich w Sosnowcu. Od 2014 prowadzi warsztaty i projektuje szkło w Hucie Szkła Kryształowego „Julia” w Piechowicach. Współpracuje z grupą nieformalną „NASTROJE”, oraz wykonuje realizacje scenograficzne oraz aranżacje wnętrz. Brała udział w wystawach indywidualnych m. in.: „Tak! Kupuję polski Dizajn. TA-KULKA Galeria BB Jatki Wrocław, „Odblaski” Galeria na Nankiera Wrocław 2018 i w kilkunastu zbiorowych w Polsce i Europie. Wyróżnienie Must Have za kolekcję „Blanca”, Łódź Design Festival, 2017. Wyróżnienie Must Have za kolekcję „Kryształowych pojemników z bukowym deklem”, Łódź Design Festival, 2020.

O sobie pisze: „W szkle fascynuje mnie jego czystość, przejrzystość, a zwłaszcza w szkle kryształowym kontrast między powierzchnią naturalnie ukształtowaną przez hutnika a mechanicznym szlifem, który zmienia charakter pierwotnego kształtu w zależności od dobranego szlifu. Moje projekty są efektem fascynacji materiałem, z którym pracuję od kilku lat: szkłem kryształowym. Proponuję proste szlify oparte na liniach, które często łamię i wyginam. Podkreślają one kształt wyrobów i nadają im charakter. Minimalistyczne linie szlifów są w swojej prostocie zaprzeczeniem tradycyjnej dekoracyjności bogatych zdobin kryształów z babcinej meblościanki. Próbuję odczarować te ciężkie, trudne do umycia naczynia i sprawić, żeby nabrały lekkości i wdzięku. Mogą wtedy służyć na co dzień jako pojemniki na ciastka, orzechy, a może jako wazon na polne kwiaty. W swoim domu używam kryształowych naczyń. Lubię patrzeć, jak błyszczą w świetle, lubię ich dźwięczność i delikatność w dotyku.”

Po więcej odsyłamy tutaj: web

/Posted by: bwajg

Rzeźby TOYS Aleksandry Kujawskiej zostały docenione i nagrodzona ‚Must Have 2021” Festiwalu Łódż Design, gdzie były prezentowane na wystawie laureatów konkursu. Obecnie rzeźba „Toys” – Planets, reprezentuje Polskę na Międzynarodowym Biennale Szkła w Sofii, gdzie została wyselekcjonowana i wybrana na światową wystawę szkła.

Szklane rzeźby TOYS to seria rzeźb wykonanych ręcznie, techniką hutniczą. Dmuchanego do drewnianej formy, barwionego w masie szkła. Ich przeznaczeniem jest odwracanie myśli od dnia codziennego. Kontemplacja kształtu, koloru, gry światła przepuszczonego przez szklaną formę. Przyciski do myśli. Zestawione ze światłem wchodzą w relację z otoczeniem. Podczas pandemii, zmęczona miesiącami zabezpieczania podstawowych spraw związanych z przetrwaniem w izolacji jak jedzenie, artykuly higieniczne, leki, środki dezynfekujące, zapragnęłam stworzyć abstrakcyjne, nieoczywiste obiekty z pogranicza bajki lub literatury Stanisława Lema, pierwszych surrealistycznych filmów, lub obiektów badawczych programu kosmicznego. Tak powstały Toys: Comet, Planets, Sun.


ALEKSANDRA KUJAWSKA

Absolwentka Liceum Sztuk Plastycznych w Jeleniej Górze-Cieplicach, szkło artystyczne w pracowni Władysława Czyszczonia. Doktorantka w pracowni prof.
B. Mak-Soboty na ASP we Wrocławiu. Wzięła udział w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych i indywidualnych, m.in. w Paryżu, Londynie, Mediolanie, Luxemburgu, Wenecji, Nowym Borze, Sofii, Dreźnie, Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Gdyni, Jeleniej Górze. Zdobywczyni nagród m.in.: 1 miejsce – Diament Meblarstwa, 1 miejsce w międzynarodowym konkursie „Szklana Improwizacja”, laureatka „Must Have 2020” Łodź Design, laureatka „Must Have 2021” Łódź Design Festiwal, Finalistka Konkursu „ Dobry Wzór 2021” Instytutu Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie, laureatka – wyróżnienie specjalne Międzynarodowego Konkursu „Design Educated” w Niemczech. Uczestniczka wystaw najważniejszych festiwali wzornictwa światowego jak: London Design Week, Expo Mediolan, Salone del Mobile Milano, Venetian Glass Week, Biennale Szkła Sofia, Gdynia Design Days, Łódź Design Festiwal. Jej prace są w zbiorach Muzeum Karkonoskiego, Muzeum Technik Ceramicznych w Kole i Galerii Wzornictwa Polskiego w Muzeum Narodowym w Warszawie. Stypendia i dotacje min: Ministerstwo Kultury i Sztuki i Dziedzictwa Narodowego, Instytut Adama Mickiewicza w Warszawie, Urban Glass w Nowym Yorku, Pilchuck Glass School w USA. Wiceprzewodnicząca Koła Naukowego Studentów Szkła ASP Wrocław, kuratorka wystaw, autorka publikacji o sztuce szkła. Zajmuje się atawistyczną tęsknotą człowieka za naturą i wspólnotą.

“Interesują mnie relacje człowieka z naturą. W swoich pracach koncentruję się na atawistycznych potrzebach kontaktu współczesnego człowieka z naturą i wspólnotą. Szukam obszarów ludzkich pragnień, emocji związanych z utratą tych relacji i tęsknotą za nimi. Interesuje mnie uświadomienie sobie przez współczesnego człowieka, że jest biologiczny, że jest częścią przyrody, z którą stracił kontakt i o której istnieniu zapomniał. Daleka jestem od konstruowania instrukcji lub codzienności. Interesuje mnie proces samouświadomienia i związanych z tym emocji, potrzeb, tęsknot, lęków. Staram się je opisywać w swoich pracach.”

/Posted by: bwajg

Dekoracja na WAZONIE ODBLASKI II odnosi się do globalnego ocieplenia. Zastanawiam się czy nowe technologie zdobienia szkła mają mniejszy wpływ na zmiany zachodzące w naszym klimacie. W hutach szkła, a także w zakładach produkujących ceramikę, dąży się do zmniejszania temperatury wypału wyrobów albo wypalania w jednym cyklu. W przypadku szkła i jego zdobienia dawniej dekorację wypalało się w temperaturze 700 °C a obecnie jest to 150 °C; ale z drugiej strony produkcja farb na bazie sztucznych barwników…


SEBASTIAN PIETKIEWICZ

W 2001 roku obronił dyplom na Wydziale Ceramiki i Szkła Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Dwa lata później ukończył Podyplomowe Studium Przestrzeni Scenicznej na Wydziale Architektury Wnętrz ASP we Wrocławiu. Po studiach pracował jako projektant w hutach szkła: Huta Szkła Kryształowego Sudety w Szczytnej, Huta Szkła Gospodarczego Ząbkowice w Dąbrowie Górniczej, Huta Szkła Kryształowego Julia w Piechowicach oraz Huta Szkła Gospodarczego Zawiercie w Zawierciu. Od 2013 roku jest głównym projektantem w hucie Julia w Piechowicach. Od 2018 współpracuje z Hutą Edwanex. We współpracy z Leroy Merlin i Instytutem Wzornictwa Przemysłowego zaprojektował modułowe doniczki w ramach kampanii „Dobrze Zaprojektowane”, 2011. Wyróżnienie „Must Have” za kolekcję „Metropolis”, oraz za Zestaw Śniadaniowy nr 1 wchodzący w skład kolekcji „Polski Stół”, Łódź Design Festival, 2016. Wyróżnienie Must Have za kolekcję „Blanca” oraz Must Have za kolekcję „Łatki” 2017, Must Have za „Szklanka jak kubek” 2020. Udział w wystawach zbiorowych w Czechach, Polsce, Rumuni, Francji , Niemczech, USA , Korei Południowej, Finlandii. Wystawa indywidualna „Kultowe formy – Sebastian Pietkiewicz” – zorganizowana w ramach projektu: Tak, kupuję polski design! w Galerii BB, Kraków 2016.

Po więcej odsyłamy tutaj: web

/Posted by: bwajg

KRZYSZTOF KUCZYŃSKI [ur. 1964, Wrocław]

Absolwent Wyższego Studium Fotografii w Warszawie oraz Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu na Wydziale Grafiki i Sztuki Mediów. Nauczyciel fotografii w Zespole Szkół Rzemiosł Artystycznych w Jeleniej Górze od 2012 roku. Kierownik Oddziału Karkonoskiego ZPAF od 2019 roku. Uczestnik kilkudziesięciu wystaw zbiorowych w kraju i za granicą. Autor kilku wystaw indywidualnych: 1984 – Fotografia, Galeria JTF, Jelenia Góra, 1986 – Zwykłe fotografie, Jelenia Góra, Świdnica, Wałbrzych, 1991 – Auto-fotografia, Galeria „Korytarz”, Jelenia Góra; Galeria „Klatka”, Lwówek Śląski, 1996 – Dotykając, Galeria „Korytarz”, Jelenia Góra, 2011 – Egzystencje, Galeria BWA, Jelenia Góra, 2011 – Zwykłe fotografie, Galeria Za Szafą, Wrocław, 2011 – Egzystencje, Galeria “Pusta”, Katowice, 2018 – Esencje, Galeria Za Szafą, Wrocław, 2019 – Esencje, Mikavka, Jelenia Góra.

Po więcej odsyłamy tutaj: web

/Posted by: bwajg

KRZYSZTOF KUCZYŃSKI [ur. 1964, Wrocław]

Absolwent Wyższego Studium Fotografii w Warszawie oraz Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu na Wydziale Grafiki i Sztuki Mediów. Nauczyciel fotografii w Zespole Szkół Rzemiosł Artystycznych w Jeleniej Górze od 2012 roku. Kierownik Oddziału Karkonoskiego ZPAF od 2019 roku. Uczestnik kilkudziesięciu wystaw zbiorowych w kraju i za granicą. Autor kilku wystaw indywidualnych: 1984 – Fotografia, Galeria JTF, Jelenia Góra, 1986 – Zwykłe fotografie, Jelenia Góra, Świdnica, Wałbrzych, 1991 – Auto-fotografia, Galeria „Korytarz”, Jelenia Góra; Galeria „Klatka”, Lwówek Śląski, 1996 – Dotykając, Galeria „Korytarz”, Jelenia Góra, 2011 – Egzystencje, Galeria BWA, Jelenia Góra, 2011 – Zwykłe fotografie, Galeria Za Szafą, Wrocław, 2011 – Egzystencje, Galeria “Pusta”, Katowice, 2018 – Esencje, Galeria Za Szafą, Wrocław, 2019 – Esencje, Mikavka, Jelenia Góra.

Po więcej odsyłamy tutaj: web

/Posted by: bwajg

Podczas Aukcji prezentujemy Państwu 2 z 4 fotografii z cyklu Sekrety Szczelińca.
Istnieje możliwość zakupienia całego zestawu w cenie 1 700 zł.
Fotografie wykonane techniką cyfrową, wydrukowane drukarką pigmentową Canon.

Prace powstały podczas pleneru Jeleniogórskiej Strefy Fotografii w masywie Szczelińca w 2016 r. Zestaw Sekrety Szczelińca został nagrodzony III nagrodą XIX Biennale Fotografii Górskiej (2016 r.)


WOJCIECH MIATKOWSKI [ur. 1970, Jelenia Góra]

Absolwent Jeleniogórskiej Szkoły Fotografii. Od 2018 roku członek Związku Polskich Artystów Fotografików (ZPAF). Prezes Stowarzyszenia Jeleniogórska Strefa Fotografii. Autor wystaw indywidualnych w Jeleniej Górze (Muzeum Karkonoskie, DK Muflon, Galeria Korytarz), Wrocławiu (Browar Mieszczański, Klub Gradient), Bautzen (Alter Wasserturm, Niemcy) i Wałbrzychu (Klub Apropos). Uczestnik wielu wystaw zbiorowych w Polsce, Czechach i Niemczech. Dwukrotny laureat Biennale Fotografii Górskiej. Autor cykli fotograficznych Pejzaż Metafizyczny, TAM, Miejsca, Pamiątka dla moich dzieci, Morskie opowieści.

W swojej fotografii stawia na minimalizm i prostotę formy. Uprawia głównie fotografię pejzażową i dokumentalną oraz portretową. Zajmują go przestrzenie mentalne, metafizyczne napięcia fotografowanej rzeczywistości, ostatnio także rodzinne relacje międzypokoleniowe. Para się zarówno fotografią cyfrową, jak i tradycyjną. Zawodowo zajmuje się projektowaniem albumów fotograficznych, książek i czasopism oraz dokumentacją filmową.

/Posted by: bwajg

Podczas Aukcji prezentujemy Państwu 2 z 4 fotografii z cyklu Sekrety Szczelińca.
Istnieje możliwość zakupienia całego zestawu w cenie 1 700 zł.
Fotografie wykonane techniką cyfrową, wydrukowane drukarką pigmentową Canon.

Prace powstały podczas pleneru Jeleniogórskiej Strefy Fotografii w masywie Szczelińca w 2016 r. Zestaw Sekrety Szczelińca został nagrodzony III nagrodą XIX Biennale Fotografii Górskiej (2016 r.)


WOJCIECH MIATKOWSKI [ur. 1970. Jelenia Góra]

Absolwent Jeleniogórskiej Szkoły Fotografii. Od 2018 roku członek Związku Polskich Artystów Fotografików (ZPAF). Prezes Stowarzyszenia Jeleniogórska Strefa Fotografii. Autor wystaw indywidualnych w Jeleniej Górze (Muzeum Karkonoskie, DK Muflon, Galeria Korytarz), Wrocławiu (Browar Mieszczański, Klub Gradient), Bautzen (Alter Wasserturm, Niemcy) i Wałbrzychu (Klub Apropos). Uczestnik wielu wystaw zbiorowych w Polsce, Czechach i Niemczech. Dwukrotny laureat Biennale Fotografii Górskiej. Autor cykli fotograficznych Pejzaż Metafizyczny, TAM, Miejsca, Pamiątka dla moich dzieci, Morskie opowieści.

W swojej fotografii stawia na minimalizm i prostotę formy. Uprawia głównie fotografię pejzażową i dokumentalną oraz portretową. Zajmują go przestrzenie mentalne, metafizyczne napięcia fotografowanej rzeczywistości, ostatnio także rodzinne relacje międzypokoleniowe. Para się zarówno fotografią cyfrową, jak i tradycyjną. Zawodowo zajmuje się projektowaniem albumów fotograficznych, książek i czasopism oraz dokumentacją filmową.

/Posted by: bwajg

Projekt KIELISZKÓW KSIĘŻYCOWYCH został doceniony przez najważniejsze w Polsce instytucje związane z wzornictwem. Aleksandra Kujawska otrzymała za ich projekt nagrodę ”Must Have 2020” na Łódź Design Festiwal, a w 2021 Księżycowe znalazły się w ścisłym finale konkursu „Dobry Wzór 2021” kultowego Instytutu Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie, finał i wyniki konkursu w listopadzie 2021 – trzymamy kciuki! 😉

Ręcznie wykonane, dmuchane do drewnianej formy. Szkło barwione w masie. Pełna mocna nóżka kontrastuje z delikatną kulistą czarką kielicha. Dobrze wyważone, stanowią ozdobę stołu. Kieliszki kształtem nawiązują do faz księżyca, zmieniającego wielkość i kształt tarczy.

W skład zestawu wchodzi 6 sztuk KIELISZKÓW KSIĘŻYCOWYCH.


ALEKSANDRA KUJAWSKA

Absolwentka Liceum Sztuk Plastycznych w Jeleniej Górze-Cieplicach, szkło artystyczne w pracowni Władysława Czyszczonia. Doktorantka w pracowni prof.
B. Mak-Soboty na ASP we Wrocławiu. Wzięła udział w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych i indywidualnych, m.in. w Paryżu, Londynie, Mediolanie, Luxemburgu, Wenecji, Nowym Borze, Sofii, Dreźnie, Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Gdyni, Jeleniej Górze. Zdobywczyni nagród m.in.: 1 miejsce – Diament Meblarstwa, 1 miejsce w międzynarodowym konkursie „Szklana Improwizacja”, laureatka „Must Have 2020” Łodź Design, laureatka „Must Have 2021” Łódź Design Festiwal, Finalistka Konkursu „ Dobry Wzór 2021” Instytutu Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie, laureatka – wyróżnienie specjalne Międzynarodowego Konkursu „Design Educated” w Niemczech. Uczestniczka wystaw najważniejszych festiwali wzornictwa światowego jak: London Design Week, Expo Mediolan, Salone del Mobile Milano, Venetian Glass Week, Biennale Szkła Sofia, Gdynia Design Days, Łódź Design Festiwal. Jej prace są w zbiorach Muzeum Karkonoskiego, Muzeum Technik Ceramicznych w Kole i Galerii Wzornictwa Polskiego w Muzeum Narodowym w Warszawie. Stypendia i dotacje min: Ministerstwo Kultury i Sztuki i Dziedzictwa Narodowego, Instytut Adama Mickiewicza w Warszawie, Urban Glass w Nowym Yorku, Pilchuck Glass School w USA. Wiceprzewodnicząca Koła Naukowego Studentów Szkła ASP Wrocław, kuratorka wystaw, autorka publikacji o sztuce szkła. Zajmuje się atawistyczną tęsknotą człowieka za naturą i wspólnotą.

“Interesują mnie relacje człowieka z naturą. W swoich pracach koncentruję się na atawistycznych potrzebach kontaktu współczesnego człowieka z naturą i wspólnotą. Szukam obszarów ludzkich pragnień, emocji związanych z utratą tych relacji i tęsknotą za nimi. Interesuje mnie uświadomienie sobie przez współczesnego człowieka, że jest biologiczny, że jest częścią przyrody, z którą stracił kontakt i o której istnieniu zapomniał. Daleka jestem od konstruowania instrukcji lub codzienności. Interesuje mnie proces samouświadomienia i związanych z tym emocji, potrzeb, tęsknot, lęków. Staram się je opisywać w swoich pracach.”

/Posted by: bwajg

AUTORSKIE KIELISZKI DLA PARY są wykonane metodą hutniczą, co pozwala na swobodne powielanie i wdrożenie do produkcji. Przy czym, czarka jest dmuchana do formy obrotowej i zawsze pozostaje taka sama, lecz nóżki są formowane ręcznie przez hutnika, co pozwala zachować własny charakter każdej parze. Szczególnie ważne dla projektu skierowanego do celebrowania związków, każdy jest nieco inny. W moich projektach czy artystycznych, czy użytkowych, poszukuję emocji. Do tematu na autorskie kieliszki do wina, poszukiwałam zobrazowania atmosfery kiedy to spędzamy romantyczny czas z ukochaną osobą. Złączone ze sobą na magnes szkła, na co dzień urzekają jako obiekt rzeźbiarski. Wieczorem zachęcają do bliższych relacji, celebrowania wspólnych chwil. Magia polega na tym, by wypić winny trunek jednocześnie.


NATALIA KOMOROWSKA

Urodziła się w Warszawie, wychowała się w Kotlinie Jeleniogórskiej. Historia szklarstwa ukształtowała jej pogląd na otaczający świat i sztukę. Uczęszczała do Liceum Plastycznego im. Stanisława Wyspiańskiego, gdzie specjalizowała się w szkle artystycznym, następnie na Akademię Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu (2015-2020) i Akademię Sztuk Pięknych w Bratysławie (2019). Pracuje w szkle już ponad 10 lat i nadal poszerza wiedzę oraz umiejętności. Aktualnie przygotowuje się do obrony pracy magisterskiej na Wydziale Ceramiki i Szkła wrocławskiej ASP, równolegle studiując na kierunku Mediacja Sztuki. Jej działania zostały docenione m.in. w latach 2017-2019, kiedy otrzymała stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia, Stypendium Prezydenta Miasta Wrocławia i Stypendium Rektora ASP we Wrocławiu. Jest laureatką wielu konkursów m.in. The Glass Prize 2019 w kategorii The Aspiring Glass Artist, organizowanego przez firmę Warm Glass UK.

/Posted by: bwajg

W skład zestawu wchodzi:

– 1 patera, wym.: 60 x 31 cm
– 6 talerzyków, wym.: śr. 16 cm
– 1 miseczka, wym.: 24 cm


EWA KOPEĆ-KOTULSKA

Absolwentka Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Jeleniej Górze. W 1993 roku ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Sztuk Plastycznych we Wrocławiu na kierunku szkło – praca dyplomowa w pracowni prof. Ludwika Kiczury. Od 1994 roku uczy przedmiotów artystycznych, prowadząc własną pracownię szkła artystycznego w Liceum Sztuk Plastycznych w Jeleniej Górze. Tworzy w szkle: rzeźby, biżuterię i przedmioty użytkowe.

/Posted by: bwajg

KARAFKA z kolekcji Kultowe Formy, inspirowana butelką na mleko z czasów PRL. Projekt dla Huty “Julia”, 2015. Materiał – szkło kryształowe, ręcznie szlifowane.

SZKLANKA JAK KUBEK. Inspiracją do projektu tej szklanki był ceramiczny kubek który pochodzi z czasów mojego dzieciństwa, dawniej popularny w takich kultowych miejscach PRL-u jak bary mleczne. Kształt szklanki pozwala na umieszczenie jednej w drugiej co zmniejsza powierzchnię ekspozycji a jednocześnie pozwala na własną kompozycję składającą się z różnych zdobin. Radość z tego projektu dają mi między innymi takie komentarze zamieszczane na portalach społecznościowych jak: “Inspiracja (?) Kubek retro społem ;)”. Kształt szklanki nawiązuje do popularnej formy kubka ceramicznego i jest to trochę powrót do projektu “Kultowych Form ” Dzięki modułowej konstrukcji i różnym szlifom w górnej części formy możemy składać szklanki jedna w drugą i samemu komponować układ dekoracji. Składane pionowo szklanki oddają miejsce na półce i stają się elementem dekoracyjnym tak mocno związanym ze szkłem kryształowym. Rok powstania – 2017 r. Wyróżnienie Must Have, Łódź Design Festiwal, 2020 r. Materiał – szkło kryształowe. Kolekcja Pietkiewiczdesign, producent Huta Julia.

W skład zestawu wchodzi:

– karafka, poj. 1000 ml, wys. 24,5 cm
– 2 SZKLANKI JAK KUBEK, poj. 320 ml, wys. 9,5 cm, śr. 8 cm


SEBASTIAN PIETKIEWICZ

W 2001 roku obronił dyplom na Wydziale Ceramiki i Szkła Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Dwa lata później ukończył Podyplomowe Studium Przestrzeni Scenicznej na Wydziale Architektury Wnętrz ASP we Wrocławiu. Po studiach pracował jako projektant w hutach szkła: Huta Szkła Kryształowego Sudety w Szczytnej, Huta Szkła Gospodarczego Ząbkowice w Dąbrowie Górniczej, Huta Szkła Kryształowego Julia w Piechowicach oraz Huta Szkła Gospodarczego Zawiercie w Zawierciu. Od 2013 roku jest głównym projektantem w hucie Julia w Piechowicach. Od 2018 współpracuje z Hutą Edwanex. We współpracy z Leroy Merlin i Instytutem Wzornictwa Przemysłowego zaprojektował modułowe doniczki w ramach kampanii „Dobrze Zaprojektowane”, 2011. Wyróżnienie „Must Have” za kolekcję „Metropolis”, oraz za Zestaw Śniadaniowy nr 1 wchodzący w skład kolekcji „Polski Stół”, Łódź Design Festival, 2016. Wyróżnienie Must Have za kolekcję „Blanca” oraz Must Have za kolekcję „Łatki” 2017, Must Have za „Szklanka jak kubek” 2020. Udział w wystawach zbiorowych w Czechach, Polsce, Rumuni, Francji , Niemczech, USA , Korei Południowej, Finlandii. Wystawa indywidualna „Kultowe formy – Sebastian Pietkiewicz” – zorganizowana w ramach projektu: “Tak, kupuję polski design!” w Galerii BB, Kraków 2016.

Po więcej odsyłamy tutaj: web

/Posted by: bwajg

BOGUMIŁA TWARDOWSKA-ROGACEWICZ

Absolwentka PWSSP we Wrocławiu [obecnie Akademia Sztuk Pięknych]. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem, projektowaniem graficznym i scenografią teatralną. Uczestniczyła w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych, była autorką ponad 30 wystaw indywidualnych, m. in.: „Stworzenia duże i małe” – Galeria Q, 2010, Wiedeń, „Pejzaż bardzo realistyczny” – BWA Jelenia Góra, 2010, „To tylko kolor ”- BWA Wałbrzych, 2011, „Energie – Bündel”, Bautzen, 2012, „Tobołki energii” – Giessen, 2008, 2013, „Karkonosze”, Parlament Republiki Czeskiej, Praga, Czechy, 2014, „Pejzaż średnio realistyczny”, BWA, Wałbrzych, 2014, „Gdzie jest Małpa”, Galeria Szczecin, 2014, „Bez podtekstów”, Galeria Miejska, Wrocław, 2017. Prace w zbiorach muzeów i galerii w Polsce oraz za granicą.

/Posted by: bwajg

URSZULA BROLL [ur. 1930, Katowice; zm. 2020, Przesieka]

W 1949 roku rozpoczęła studia w katowickiej uczelni artystycznej na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. W 1955 roku uzyskała dyplom z wyróżnieniem. W latach 50. XX w. uczestniczyła w spotkaniach grupy studentów, którzy nieoficjalną wystawą w 1953 roku zainicjowali działanie jednej z pierwszych w Polsce awangardowych grup artystycznych – St-53. Artystka uczestniczyła w wystawach grupy do 1958 r., m.in. w krakowskim Pałacu Sztuki i w warszawskiej Galerii Krzywe Koło. W 1957 i 1959 roku wzięła udział w drugiej i trzeciej Wystawie Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Od roku 1967 współtworzyła Grupę Oneiron, uczestnicząc np. w powstawaniu tzw. Czarnych Kart, a także w pracach translatorskich i wydawniczych podejmowanych przez Andrzeja Urbanowicza i Henryka Wańka. W 1974 roku z Andrzejem Urbanowiczem współtworzyła w Katowicach pierwszą wspólnotę buddyjską. W 1983 roku przeprowadziła się do Przesieki. W 2005 i 2016 roku odbyły się jej duże retrospektywne wystawy w BWA w Jeleniej Górze i w BWA w Katowicach. Zrealizowała wiele wystaw indywidualnych i brała udział w szeregu wystaw zbiorowych w kraju i za granicą. Jej prace znajdują się m.in. w zbiorach: Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowego w Poznaniu, Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu, Muzeum Śląskiego w Katowicach, Muzeum Historii Katowic, Muzeum w Koszalinie, BWA w Jeleniej Górze, Galerii Bielskiej BWA oraz w wielu kolekcjach prywatnych.

/Posted by: bwajg

URSZULA BROLL [ur. 1930, Katowice; zm. 2020, Przesieka]

W 1949 roku rozpoczęła studia w katowickiej uczelni artystycznej na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. W 1955 roku uzyskała dyplom z wyróżnieniem. W latach 50. XX w. uczestniczyła w spotkaniach grupy studentów, którzy nieoficjalną wystawą w 1953 roku zainicjowali działanie jednej z pierwszych w Polsce awangardowych grup artystycznych – St-53. Artystka uczestniczyła w wystawach grupy do 1958 r., m.in. w krakowskim Pałacu Sztuki i w warszawskiej Galerii Krzywe Koło. W 1957 i 1959 roku wzięła udział w drugiej i trzeciej Wystawie Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Od roku 1967 współtworzyła Grupę Oneiron, uczestnicząc np. w powstawaniu tzw. Czarnych Kart, a także w pracach translatorskich i wydawniczych podejmowanych przez Andrzeja Urbanowicza i Henryka Wańka. W 1974 roku z Andrzejem Urbanowiczem współtworzyła w Katowicach pierwszą wspólnotę buddyjską. W 1983 roku przeprowadziła się do Przesieki. W 2005 i 2016 roku odbyły się jej duże retrospektywne wystawy w BWA w Jeleniej Górze i w BWA w Katowicach. Zrealizowała wiele wystaw indywidualnych i brała udział w szeregu wystaw zbiorowych w kraju i za granicą. Jej prace znajdują się m.in. w zbiorach: Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowego w Poznaniu, Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu, Muzeum Śląskiego w Katowicach, Muzeum Historii Katowic, Muzeum w Koszalinie, BWA w Jeleniej Górze, Galerii Bielskiej BWA oraz w wielu kolekcjach prywatnych.

/Posted by: bwajg

ALICJA SZYMAŃSKA

Ukończyła Wydział Grafiki u prof. Jana Jaromira Aleksiuna we wrocławskiej PWSSP w 1981 roku. Była projektantką wzorów w Fabryce Dywanów „Kowary” S.A. i Kamiennej Górze. Obecnie zajmuje się malarstwem, akwarelą, monotypią i rysunkiem. Ma za sobą kilka wystaw indywidualnych. Brała również udział w wystawach prezentujących jeleniogórskie środowisko artystyczne w BWA w Jeleniej Górze, w Ogólnopolskiej Wystawie Grafiki „Źródło” w Białej Podlaskiej w 1988 roku, w wystawie „Pro Figura’’, w Bautzen w 2001 roku, w jeleniogórskim BWA w roku 2012 w wystawie „Znaki czasu. Zapisy przestrzeni”. Prace w zbiorach Muzeum Karkonoskiego w Jeleniej Górze, BWA w Jeleniej Górze, zbiorach prywatnych w Polsce, Kanadzie, Anglii, Szwecji, Holandii, Australii i USA.

/Posted by: bwajg

STANISŁAW DAWSKI [ur. 1905, Dorohusk, zm. 1990, Warszawa]

Artysta plastyk, współorganizator, profesor i rektor Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych we Wrocławiu. Studiował przez rok malarstwo i grafikę w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Związany z naszym regionem poprzez działania artystyczne, organizacje plenerów, opiekował się Józefem Gielniakiem. Jego uczniami byli Witold Turkiewicz, Kazimierz Głaz, Ludwik Kiczura, Zbigniew Horbowy, Kazimierz Pomagalski, Zbigniew Roman Kawecki, Józef Podlasek. Należał do Association Internationale des Arts Plastiques (od 1952), Międzynarodowego Stowarzyszenia Drzeworytników XYLON w Szwajcarii (od 1979), Accademia Italiana delle Arti e del Lavoro (od 1980). Otrzymał medal honorowy IV Międzynarodowego Biennale Ekslibrisu Współczesnego w Malborku (1969), uczestniczył w II i III Biennale Grafiki w Krakowie (1962 i 1964). Jego prace znajdują się w zbiorach wielu muzeów krajowych i zagranicznych.

Praca w zbiorach kolekcjonera.

/Posted by: bwajg

STANISŁAW DAWSKI [ur. 1905, Dorohusk, zm. 1990, Warszawa]

Artysta plastyk, współorganizator, profesor i rektor Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych we Wrocławiu. Studiował przez rok malarstwo i grafikę w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Związany z naszym regionem poprzez działania artystyczne, organizacje plenerów, opiekował się Józefem Gielniakiem. Jego uczniami byli Witold Turkiewicz, Kazimierz Głaz, Ludwik Kiczura, Zbigniew Horbowy, Kazimierz Pomagalski, Zbigniew Roman Kawecki, Józef Podlasek. Należał do Association Internationale des Arts Plastiques (od 1952), Międzynarodowego Stowarzyszenia Drzeworytników XYLON w Szwajcarii (od 1979), Accademia Italiana delle Arti e del Lavoro (od 1980). Otrzymał medal honorowy IV Międzynarodowego Biennale Ekslibrisu Współczesnego w Malborku (1969), uczestniczył w II i III Biennale Grafiki w Krakowie (1962 i 1964). Jego prace znajdują się w zbiorach wielu muzeów krajowych i zagranicznych.

Praca w zbiorach kolekcjonera.

/Posted by: bwajg

JERZY JAKUBÓW [ur. 1957, Cieplice Śląskie]

Grafik, rzeźbiarz, malarz i ilustrator książek. Mieszka w Kowarach-Wojkowie. Jest jedynym uczniem J. Gielniaka, uczył się także w PLSP im. A. Kenara w Zakopanem, m.in. pod kierunkiem W. Hasiora, A. Rząsy czy T. Brzozowskiego. W roku 1985 uzyskał uprawnienia Ministra Kultury i Sztuki w zakresie grafiki artystycznej i użytkowej. Należy do Wrocławskiego Okręgu Związku Polskich Artystów Plastyków. W roku 2004 stypendysta Ministra Kultury. W roku 2006 odznaczony Nagrodą im. Władysława Hasiora. Od roku 1975 kilkadziesiąt razy wystawiał w Polsce oraz Europie. Kilkukrotny uczestnik Biennale Dantego w Rawennie. Jako grafik książkowy ilustrował m.in. „W cukrze arbuza” R. Brautigana, „Liście ze świata żywych” L. L. Przychodzkiego czy „Zapomniałem Cię nazwać” K. Malika. Tworzy także ulotne ex-librisy (m.in. dla E. Demarczyk i M. Grechuty). Technikę drzeworytu odnajduje i pogłębia również w zakopiańskich pracowniach grafików zafascynowanych Skoczylasem, Kulisiewiczem i „Rytem”. Duży wpływ na krystalizowanie się indywidualnej postawy twórczej miały osobiste kontakty z prof. A. Poznańską oraz artystą grafikiem S. Tworzydło wybitnym specjalistą starych chińskich technik graficznych. Permanentnie poszukuje sposobów powiązania tradycyjnych technik z możliwościami własnego wyrazu artystycznego. Narracyjne próby łączenia tradycji z prądami współczesności stanowią charakterystyczny rozpoznawalny akcent całej jego twórczości. Wtajemniczony w arkana sztuki typograficznej manipuluje monochromatycznym obrazem upraszczając i wzbogacając otaczającą rzeczywistość.

/Posted by: bwajg

JERZY JAKUBÓW [ur. 1957, Cieplice Śląskie]

Grafik, rzeźbiarz, malarz i ilustrator książek. Mieszka w Kowarach-Wojkowie. Jest jedynym uczniem J. Gielniaka, uczył się także w PLSP im. A. Kenara w Zakopanem, m.in. pod kierunkiem W. Hasiora, A. Rząsy czy T. Brzozowskiego. W roku 1985 uzyskał uprawnienia Ministra Kultury i Sztuki w zakresie grafiki artystycznej i użytkowej. Należy do Wrocławskiego Okręgu Związku Polskich Artystów Plastyków. W roku 2004 stypendysta Ministra Kultury. W roku 2006 odznaczony Nagrodą im. Władysława Hasiora. Od roku 1975 kilkadziesiąt razy wystawiał w Polsce oraz Europie. Kilkukrotny uczestnik Biennale Dantego w Rawennie. Jako grafik książkowy ilustrował m.in. „W cukrze arbuza” R. Brautigana, „Liście ze świata żywych” L. L. Przychodzkiego czy „Zapomniałem Cię nazwać” K. Malika. Tworzy także ulotne ex-librisy (m.in. dla E. Demarczyk i M. Grechuty). Technikę drzeworytu odnajduje i pogłębia również w zakopiańskich pracowniach grafików zafascynowanych Skoczylasem, Kulisiewiczem i „Rytem”. Duży wpływ na krystalizowanie się indywidualnej postawy twórczej miały osobiste kontakty z prof. A. Poznańską oraz artystą grafikiem S. Tworzydło wybitnym specjalistą starych chińskich technik graficznych. Permanentnie poszukuje sposobów powiązania tradycyjnych technik z możliwościami własnego wyrazu artystycznego. Narracyjne próby łączenia tradycji z prądami współczesności stanowią charakterystyczny rozpoznawalny akcent całej jego twórczości. Wtajemniczony w arkana sztuki typograficznej manipuluje monochromatycznym obrazem upraszczając i wzbogacając otaczającą rzeczywistość.

/Posted by: bwajg

TOMASZ MIELECH [ur. 1973, Jelenia Góra]

Ukończył filozofię na Uniwersytecie Wrocławskim. Zajmuje się klasyczną fotografią, głównie dokumentalną. Prowadzi warsztaty poświęcone XIX-wiecznym technikom fotograficznym takim jak kalotypia, mokry kolodion. Kieruje programem Galerii ,,Korytarz” JCK w Jeleniej Górze, od 2018r.  organizuje Biennale Fotografii Górskiej i Wszechnice Fotograficzne w Jeleniej Górze, oraz Jeleniogórską Szkołę Fotografii. Należy do Związku Polskich Artystów Fotografików od 2006 r. W twórczości fotograficznej preferuje klasyczną fotografię wykonywaną za pomocą kamer wielkoformatowych, gdzie obraz fotograficzny powstaje na materiałach światłoczułych. Mieszka w Górzyńcu pod Szklarską Porębą. Jest autorem wielu wystaw indywidualnych, brał udział w szeregu wystaw zbiorowych. Jego prace znajdują się w zbiorach: Muzeum Karkonoskiego w Jeleniej Górze, Muzeum Historii Fotografii w Krakowie, Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze, Karkonoskiego Parku Narodowego oraz w kolekcjach prywatnych.

/Posted by: bwajg

TOMASZ MIELECH [ur. 1973, Jelenia Góra]

Ukończył filozofię na Uniwersytecie Wrocławskim. Zajmuje się klasyczną fotografią, głównie dokumentalną. Prowadzi warsztaty poświęcone XIX-wiecznym technikom fotograficznym takim jak kalotypia, mokry kolodion. Kieruje programem Galerii ,,Korytarz” JCK w Jeleniej Górze, od 2018r.  organizuje Biennale Fotografii Górskiej i Wszechnice Fotograficzne w Jeleniej Górze, oraz Jeleniogórską Szkołę Fotografii. Należy do Związku Polskich Artystów Fotografików od 2006 r. W twórczości fotograficznej preferuje klasyczną fotografię wykonywaną za pomocą kamer wielkoformatowych, gdzie obraz fotograficzny powstaje na materiałach światłoczułych. Mieszka w Górzyńcu pod Szklarską Porębą. Jest autorem wielu wystaw indywidualnych, brał udział w szeregu wystaw zbiorowych. Jego prace znajdują się w zbiorach: Muzeum Karkonoskiego w Jeleniej Górze, Muzeum Historii Fotografii w Krakowie, Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze, Karkonoskiego Parku Narodowego oraz w kolekcjach prywatnych.

 

/Posted by: bwajg

JAN ZAWADZKI [ur. 1988, Jelenia Góra]

Obecnie mieszka i pracuje w Warszawie. Brał udział w kilku wystawach indywidualnych i zbiorowych, w kraju jak i zagranicą. Najistotniejsze w fotografii są dla niego pamięć i obecność. Fotografia jest dla niego kluczem do rozmów i wyjaśniania zjawisk społecznych.

/Posted by: bwajg

JAN ZAWADZKI [ur. 1988, Jelenia Góra]

Obecnie mieszka i pracuje w Warszawie. Brał udział w kilku wystawach indywidualnych i zbiorowych, w kraju jak i zagranicą. Najistotniejsze w fotografii są dla niego pamięć i obecność. Fotografia jest dla niego kluczem do rozmów i wyjaśniania zjawisk społecznych.

/Posted by: bwajg

AGNIESZKA ALEKSANDRA BAR [ur. 1982]

Projektantka władająca szklaną materią, zafascynowana zjawiskami przyrody i naturą człowieka. W projektowaniu towarzyszy jej uważność i czułość, patrzy głęboko w oczy i słucha. Drażni zmysły i umysły serwując w szklanych naczyniach pustkę dla refleksji. Intencją projektantki jest by przedmioty budowały nowy wymiar naszych relacji i pomagały nam odetchnąć w karmiącym stanie kontemplacji. Urodziła się w Sudetach, w regionie o bogatych tradycjach szklarskich. Odkryła szkło jako wielowymiarowe medium, którym opowiada historie pełne znaczeń. Wychowała się w domu, gdzie ważne miejsce zajmowało rzemiosło, wyrosła w przekonaniu że praca rąk ma dużą wartość i daje innym radość z używania. To przekonanie służy jej do dzisiaj.

Pociąga ją żar szklarskiego pieca. Traktuje tradycyjne techniki z szacunkiem ale i z przymrużeniem oka. Tworzy w krótkich seriach, w kooperacji z rzemieślnikami i ośrodkami szklarskimi w Polsce i zagranicą. Absolwentka wrocławskiej ASP im. E. Gepperta (2007). Pracuje w Katedrze Szkła na macierzystej uczelni od 2011, gdzie aktualnie przygotowuje pracę doktorską. Stypendystka Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Uczestniczka prestiżowych wystaw i festiwali projektowych od 2008 roku, m.in.: London Design Festival, Salone del Mobile Milano, Paris Design Week, Vienna Design Week, Gdynia Design Days, Łódź Design Festiwal, Designblok. Laureatka Must Have, Dobry Wzór, Mazda Design Award 2019.

Po więcej odsyłamy tutaj: web / fb / ig

/Posted by: bwajg

AGNIESZKA ALEKSANDRA BAR [ur. 1982]

Projektantka władająca szklaną materią, zafascynowana zjawiskami przyrody i naturą człowieka. W projektowaniu towarzyszy jej uważność i czułość, patrzy głęboko w oczy i słucha. Drażni zmysły i umysły serwując w szklanych naczyniach pustkę dla refleksji. Intencją projektantki jest by przedmioty budowały nowy wymiar naszych relacji i pomagały nam odetchnąć w karmiącym stanie kontemplacji. Urodziła się w Sudetach, w regionie o bogatych tradycjach szklarskich. Odkryła szkło jako wielowymiarowe medium, którym opowiada historie pełne znaczeń. Wychowała się w domu, gdzie ważne miejsce zajmowało rzemiosło, wyrosła w przekonaniu że praca rąk ma dużą wartość i daje innym radość z używania. To przekonanie służy jej do dzisiaj.

Pociąga ją żar szklarskiego pieca. Traktuje tradycyjne techniki z szacunkiem ale i z przymrużeniem oka. Tworzy w krótkich seriach, w kooperacji z rzemieślnikami i ośrodkami szklarskimi w Polsce i zagranicą. Absolwentka wrocławskiej ASP im. E. Gepperta (2007). Pracuje w Katedrze Szkła na macierzystej uczelni od 2011, gdzie aktualnie przygotowuje pracę doktorską. Stypendystka Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Uczestniczka prestiżowych wystaw i festiwali projektowych od 2008 roku, m.in.: London Design Festival, Salone del Mobile Milano, Paris Design Week, Vienna Design Week, Gdynia Design Days, Łódź Design Festiwal, Designblok. Laureatka Must Have, Dobry Wzór, Mazda Design Award 2019.

Po więcej odsyłamy tutaj: web / fb / ig

/Posted by: bwajg

WAZON wykonany w dwóch technikach obróbki szkła, FUSING (stapianie szkła) oraz SLUMPING (kształtowanie szkła w formach). Szkło cięte i ozdabiane ręcznie, podwójny wypał w piecu szklarskim w temperaturze 780 stopni Celsjusza. Do wykonania wazonu zostały użyte dwa przejrzyste kolory szkła witrażowego. Dzięki połączeniu dwóch kolorów uzyskano zamierzony efekt, kolor NIEBIESKI ATLANTYCKI. Inspiracją zarówno kształtu jak i koloru były wakacje nad oceanem. Można długo wpatrywać się jak promienie słońca przenikają przez wazon wypełniony delikatnymi trawami oddając tym samym piękne wspomnienia. Wazon posiada trzy kieszonki, które można wypełnić kwiatami lub patyczkami zapachowymi.


JUSTYNA RATASIEWICZ

Z wykształcenia magister ekonomii, jednak SZKŁO to jej pasja. Miłośniczka prostych i ciekawych form. Swoją przygodę ze szkłem zaczęła w 2013 roku od regularnego uczestnictwa w warsztatach przy Jeleniogórskim Centrum Kultury. Kilkuletnie zdobywanie doświadczenia pod okiem znakomitych rzemieślników i artystów w zakresie produkcji witraży oraz mozaiki szklanej, zainspirowało ją do poznawania kolejnych technik obróbki szkła. Fusing – czyli stapianie szkła oraz Slumping – kształtowanie szkła w formach, całkowicie ją pochłonęło. Od kliku lat systematycznie poszerza swoją wiedzę na temat stapiania i obróbki szkła na gorąco. Uczestnicząc w wielu szkoleniach i kursach zarówno w kraju jak i za granicą, ucząc się od mistrzów obróbki szkła, za każdym razem odkrywa coś nowego. W swoich pracach wykorzystuje szkło witrażowe Spectrum Glass by Oceanside Glass oraz szkło Bullseye.

/Posted by: bwajg

ZESTAW DO SERWOWANIA wykonany w dwóch technikach obróbki szkła, FUSING (stapianie szkła) oraz SLUMPING (kształtowanie szkła w formach). Szkło cięte i ozdabiane ręcznie, podwójny wypał w piecu szklarskim w temperaturze 780 stopni Celsjusza. Do wykonania zestawu zostało użyte szare (stalowe) przejrzyste szkło witrażowe oraz białe opalowe pałeczki szklane do wykonania wzoru. Zestaw inspirowany jest japońską kuchnią podawania sushi, gdzie dominują dwa kolory w potrawie: ciemno stalowe glony Nori oraz biały ryż.

W skład zestawu wchodzi:

– 1 patera podłużna wym.: 42 x 11 x wys. 1,5-2,0 cm
– 1 talerzyk na przystawki wym.: 11,5 x 11,5 x wys. 1,0-2,0 cm
– 4 miseczki do dipów/sosów wym.: 7,5 x 7,5 x wys. 1,5 cm
– 1 wazon: 21 x 12 x głęb. 6 cm


JUSTYNA RATASIEWICZ

Z wykształcenia magister ekonomii, jednak SZKŁO to jej pasja. Miłośniczka prostych i ciekawych form. Swoją przygodę ze szkłem zaczęła w 2013 roku od regularnego uczestnictwa w warsztatach przy Jeleniogórskim Centrum Kultury. Kilkuletnie zdobywanie doświadczenia pod okiem znakomitych rzemieślników i artystów w zakresie produkcji witraży oraz mozaiki szklanej, zainspirowało ją do poznawania kolejnych technik obróbki szkła. Fusing – czyli stapianie szkła oraz Slumping – kształtowanie szkła w formach, całkowicie ją pochłonęło. Od kliku lat systematycznie poszerza swoją wiedzę na temat stapiania i obróbki szkła na gorąco. Uczestnicząc w wielu szkoleniach i kursach zarówno w kraju jak i za granicą, ucząc się od mistrzów obróbki szkła, za każdym razem odkrywa coś nowego. W swoich pracach wykorzystuje szkło witrażowe Spectrum Glass by Oceanside Glass oraz szkło Bullseye.

/Posted by: bwajg

OLGA KAWA

Ilustratorka i projektantka grafiki. Ukończyła Liceum Plastyczne w Cieplicach oraz Akademię Sztuk Pięknych we Wrocławiu na wydziale Grafiki. Obecnie tworzy głównie ilustracje, zarówno prywatne, jak i na zlecenie wydawnictw oraz czasopism. W jej pracach tematami wiodącymi są fauna i flora, kobiety, a także dzieci. Ilustracje mają lekki i subtelny charakter, a forma przedstawianych na nich obiektów często sprowadzana jest przez artystkę do zgeometryzowanych linii i płaskich plam koloru.

/Posted by: bwajg

OLGA KAWA

Ilustratorka i projektantka grafiki. Ukończyła Liceum Plastyczne w Cieplicach oraz Akademię Sztuk Pięknych we Wrocławiu na wydziale Grafiki. Obecnie tworzy głównie ilustracje, zarówno prywatne, jak i na zlecenie wydawnictw oraz czasopism. W jej pracach tematami wiodącymi są fauna i flora, kobiety, a także dzieci. Ilustracje mają lekki i subtelny charakter, a forma przedstawianych na nich obiektów często sprowadzana jest przez artystkę do zgeometryzowanych linii i płaskich plam koloru.

/Posted by: bwajg

EWA KOPEĆ-KOTULSKA

Absolwentka Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Jeleniej Górze. W 1993 roku ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Sztuk Plastycznych we Wrocławiu na kierunku szkło – praca dyplomowa w pracowni prof. Ludwika Kiczury. Od 1994 roku uczy przedmiotów artystycznych, prowadząc własną pracownię szkła artystycznego w Liceum Sztuk Plastycznych w Jeleniej Górze. Tworzy w szkle: rzeźby, biżuterię i przedmioty użytkowe.

 

/Posted by: bwajg

Witraż klasyczny o wymiarze 51 x 51 cm – szkło antyczne, szkło powlekane, szkło float – malowane, grawerowane, oprawione w listwy ołowiane. Witraż osadzony w ramie drewnianej z oświetleniem led – lightbox. 2019 r.


TOMASZ MICHALSKI [ur. 1985, Jelenia Góra]

Absolwent Liceum Plastycznego w Jeleniej Górze. Dyplom w pracowni malarstwa prof. Leszka Knaflewskiego na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Zielonogórskiego w 2010 roku. Wyróżnienie Honorowe Dyrektora Galerii Sztuki w Legnicy podczas Ogólnopolskiego Przeglądu Malarstwa Młodych PROMOCJE 2010. W 2012 roku podyplomowa specjalizacja kierunkowa – Szkło w Architekturze w pracowni prof. Ryszarda Więckowskiego na ASP we Wrocławiu. Od 2010 roku pracuje w technice witrażu, głównie skupiając się na malarstwie na szkle. Z powodzeniem realizuje zamówienia do obiektów sakralnych oraz prywatnych rezydencji na terenie Polski i Wielkiej Brytanii. Efektem zaangażowania w pracę ze szkłem było nawiązanie współpracy ze szwajcarską pracownią Mäder & Co AG z Zurychu oraz londyńską Coriander Staind Glass. W 2017 roku uczestnik prac konserwatorskich przy zespole witraży w budynku Muzeum Historii Naturalnej w Londynie. Obecnie mieszka i pracuje w Jeleniej Górze.

Po więcej odsyłamy tutaj: web

/Posted by: bwajg

Istnieje możliwość zakupienia dwóch lamp w cenie 800 zł za sztukę.


MAGDA KUŹNIARZ

Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Studiowała na Wydziale Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego. Szkłem zajęła się po przeprowadzce do Wolimierza u podnóża Gór Izerskich. Prowadzi autorską pracownię szkła artystycznego “Szklaną Kuźnię”.

/Posted by: bwajg

Patery: szkło sodowe formowane metodą fusingu. Praca indywidualna. Wazony: szkło sodowe formowane metodą hutniczną, z ręki, projekt i udział w formowaniu Magda Kuźniarz, hutnik Peter Glosik, asysta hutnicza Józef Margol. Wykonane w Laboratorium Szkła w Muzeum Karkonoskim.

W skład zestawu wchodzi:

– 3 patery podłużne
– 3 wazony


MAGDA KUŹNIARZ

Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Studiowała na Wydziale Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego. Szkłem zajęła się po przeprowadzce do Wolimierza u podnóża Gór Izerskich. Prowadzi autorską pracownię szkła artystycznego “Szklaną Kuźnię”.

/Posted by: bwajg

BOGUMIŁA TWARDOWSKA-ROGACEWICZ

Absolwentka PWSSP we Wrocławiu [obecnie Akademia Sztuk Pięknych]. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem, projektowaniem graficznym i scenografią teatralną. Uczestniczyła w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych, była autorką ponad 30 wystaw indywidualnych, m. in.: „Stworzenia duże i małe” – Galeria Q, 2010, Wiedeń, „Pejzaż bardzo realistyczny” – BWA Jelenia Góra, 2010, „To tylko kolor ”- BWA Wałbrzych, 2011, „Energie – Bündel”, Bautzen, 2012, „Tobołki energii” – Giessen, 2008, 2013, „Karkonosze”, Parlament Republiki Czeskiej, Praga, Czechy, 2014, „Pejzaż średnio realistyczny”, BWA, Wałbrzych, 2014, „Gdzie jest Małpa”, Galeria Szczecin, 2014, „Bez podtekstów”, Galeria Miejska, Wrocław, 2017. Prace w zbiorach muzeów i galerii w Polsce oraz za granicą.

/Posted by: bwajg

EMANUELA CZUJOWSKA [ur. 1970, Wrocław]

Ukończyła Liceum Sztuk Plastycznych we Wrocławiu. Dyplom artysty plastyka uzyskała w roku 1994 w pracowni plakatu i ilustracji u prof. Rolfa Mullera w Hochschule fur Grafik und Buchkunst w Lipsku. Od 2004 roku mieszka w Karkonoszach. Prowadzi działalność twórczą w zakresie grafiki, fotografii, rysunku, malarstwa i drobnych form artystycznych. Eksperymentuje z technikami malarskimi i materiałami. Zajmuje się edukacją artystyczną prowadząc zajęcia z rysunku i malarstwa dla dorosłych. Swoje prace prezentowała m.in. we Wrocławiu, Tilburgu, Amsterdamie, Lipsku. Prezeska Grupy Artystycznej „Pi-Art.”

/Posted by: bwajg

Światłoformy – kompozycje które mówią światłem. Nazwa własna oznaczająca autorskie kompozycje przestrzenne wykonane z cienkiego miedzianego drutu osadzonego w drewnianej ramie.


JOANNA RATAJCZAK-KUROWICKA

Absolwentka ASP w Poznaniu (2003). Należy do ZPAP. Prezentowała swoje prace na dwudziestu siedmiu wystawach indywidualnych, m. in., Malarstwo, Kórnicka Galeria Zamkowa (2001); Poezja wizualna, Galeria Sztuki w Legnicy (2004); Gra przestrzeni i sensów, Kłodzki Ośrodek Kultury (2005); Światłoformy i poezja w Muzeum Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze (2006); Światłoformy − Światło Księgi, Biuro Wystaw Artystycznych w Jeleniej Górze (2007); Przestrzenie światła w Muzeum Miedzi w Legnicy (2008); Wystawa malarstwa: Kiedy ciało staje się promieniem, w Galerii Sztuki w Legnicy (2015); Wystawa Sýnthesis, Muzeum Przyrodnicze w Jeleniej Górze (2019). Joanna Ratajczak ma w swoim dorobku publikacje dotyczące sztuki i tomiki poezji, Czas wyrwany (2001), Otwarty dotyk (2014).

/Posted by: bwajg

JOANNA RATAJCZAK-KUROWICKA

Absolwentka ASP w Poznaniu (2003). Należy do ZPAP. Prezentowała swoje prace na dwudziestu siedmiu wystawach indywidualnych, m. in., Malarstwo, Kórnicka Galeria Zamkowa (2001); Poezja wizualna, Galeria Sztuki w Legnicy (2004); Gra przestrzeni i sensów, Kłodzki Ośrodek Kultury (2005); Światłoformy i poezja w Muzeum Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze (2006); Światłoformy − Światło Księgi, Biuro Wystaw Artystycznych w Jeleniej Górze (2007); Przestrzenie światła w Muzeum Miedzi w Legnicy (2008); Wystawa malarstwa: Kiedy ciało staje się promieniem, w Galerii Sztuki w Legnicy (2015); Wystawa Sýnthesis, Muzeum Przyrodnicze w Jeleniej Górze (2019). Joanna Ratajczak ma w swoim dorobku publikacje dotyczące sztuki i tomiki poezji, Czas wyrwany (2001), Otwarty dotyk (2014).

 

/Posted by: bwajg

DARIUSZ MILIŃSKI [ur. 1957, Cieplice Śląskie – Zdrój]

Malarz, twórca grupy teatralnej “Pławna 9”, reżyser, aktor, scenograf. Animator kultury, twórca Zamku Legend Śląskich, Muzeum Przesiedleńców i Arki Noego w Pławnej. Uczestniczył w przeszło dwustu pięćdziesięciu wystawach indywidualnych i ponad stu zbiorowych, m.in. w Polsce, Niemczech, Francji, Belgii i USA. Brał udział w kilkudziesięciu happeningach artystycznych i przedstawieniach teatralnych. Zdobył wiele nagród i wyróżnień. Jego prace znajdują się w zbiorach prywatnych i państwowych w kraju i za granicą, m.in. w Galerii Sztuki BWA w Jeleniej Górze.

/Posted by: bwajg

DARIUSZ MILIŃSKI [ur. 1957, Cieplice Śląskie – Zdrój]

Malarz, twórca grupy teatralnej “Pławna 9”, reżyser, aktor, scenograf. Animator kultury, twórca Zamku Legend Śląskich, Muzeum Przesiedleńców i Arki Noego w Pławnej. Uczestniczył w przeszło dwustu pięćdziesięciu wystawach indywidualnych i ponad stu zbiorowych, m.in. w Polsce, Niemczech, Francji, Belgii i USA. Brał udział w kilkudziesięciu happeningach artystycznych i przedstawieniach teatralnych. Zdobył wiele nagród i wyróżnień. Jego prace znajdują się w zbiorach prywatnych i państwowych w kraju i za granicą, m.in. w Galerii Sztuki BWA w Jeleniej Górze.

/Posted by: bwajg

GRZEGORZ SZYMCZYK

Malarz i aktor związany w przeszłości z działalnością Grupy Plastyczno-Teatralnej „Pławna 9” oraz z  Teatrem Formy J. Markockiego (dawny Współczesny Teatr Pantomimy) we Wrocławiu. Uczestnik plenerów malarsko-rzeźbiarskich w Pławnej. Autor małych form happeningowych oraz wystaw, które prezentuje od 1988 roku. Laureat III Nagrody w XX Ogólnopolskim Turnieju Poetyckim i Plastycznym „O złotą lampkę górniczą” w Wałbrzychu (1988). Ważniejsze wystawy: 1995 – Bolesławiecki Ośrodek Kultury. Wystawa zbiorowa i happening – „Rozstrzelanie tęczą”; 1996 – Happening „I ryby zakrzykną ogniem” w Sobieszowie, w Zgorzelcu; 1997 – Galeria Małych Form Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Jeleniej Górze – wystawa indywidualna; 1999 – Galeria „Ma-Do” w Świeradowie – wystawa indywidualna; 2000 – Piwnica Staromiejska w Zgorzelcu – wystawa indywidualna; 2001 – Międzynarodowy Festiwal „Dolnośląska Jesień Pantomimy” we Wrocławiu – wystawa indywidualna; 2002 – Galeria „Szalom” w Krakowie – wystawa indywidualna i happening „Przedstawienie musi trwać”; 2008 – BWA Jelenia Góra, „Circus Nemo”.

/Posted by: bwajg

GRZEGORZ SZYMCZYK

Malarz i aktor związany w przeszłości z działalnością Grupy Plastyczno-Teatralnej „Pławna 9” oraz z Teatrem Formy J. Markockiego [dawny Współczesny Teatr Pantomimy] we Wrocławiu. Uczestnik plenerów malarsko-rzeźbiarskich w Pławnej. Autor małych form happeningowych oraz wystaw, które prezentuje od 1988 roku. Laureat III Nagrody w XX Ogólnopolskim Turnieju Poetyckim i Plastycznym „O złotą lampkę górniczą” w Wałbrzychu [1988]. Ważniejsze wystawy: 1995 – Bolesławiecki Ośrodek Kultury. Wystawa zbiorowa i happening – „Rozstrzelanie tęczą”; 1996 – Happening „I ryby zakrzykną ogniem” w Sobieszowie, w Zgorzelcu; 1997 – Galeria Małych Form Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Jeleniej Górze – wystawa indywidualna; 1999 – Galeria „Ma-Do” w Świeradowie – wystawa indywidualna; 2000 – Piwnica Staromiejska w Zgorzelcu – wystawa indywidualna; 2001 – Międzynarodowy Festiwal „Dolnośląska Jesień Pantomimy” we Wrocławiu – wystawa indywidualna; 2002 – Galeria „Szalom” w Krakowie – wystawa indywidualna i happening „Przedstawienie musi trwać”; 2008 – BWA Jelenia Góra, „Circus Nemo”.

/Posted by: bwajg

GRZEGORZ PAWŁOWSKI 

“Od dziecka doszukiwałem się osobliwych kształtów w naturze. Życie w górach zawsze przysparzało inspiracji. Gra skojarzeń z czasem przekształciła się w czyny. Tworzenie form z kamienia i drewna wyniknęło naturalnie. Te właśnie surowce otaczały mnie od zawsze. Po czasie zacząłem też rzeźbić w metalu. W 2009 roku zbudowałem swoją pracownię, która przez lata rozrosła się na potrzeby konstruowania większych form. Jedną z nich jest 7 metrowy „Rzepiór” zespawany ze stali, który zamieszkał w Karpaczu jaki wiele innych wielkogabarytowych rzeźb z drewna, metalu i skały. Chętnie tworzę też machiny rodem ze świata fantazji (BathtubeChooper, Machinę do zbierania korzenia mandragory, Łódź Podwodną). Większość z tych prac rozproszyła się po Polsce i Europie. Po kilku latach nadeszła aura pozwalająca umysłowi i sercu stworzyć moją pierwsza linię rzeźb pod tytułem „Prawda Materii”. Premierowy wernisaż tej serii odbył się w belgijskim Gent, we Vlask Gallery. Wystawa jeździ także po Polsce. Wpływ na formę „Prawda Materii” w pewnej części miały teatry uliczne, w których swojego czasu występowałem. W rzeźbach przejawia się to odzwierciedleniem teatralnych gestów rodem z pantomimy. Przede wszystkim jednak głównym motywem wystawy jest chęć ukazania obiektywności materii w zderzeniu z subiektywnym ludzkim spojrzeniem na świat. Temat ten objawił się w trakcie tworzenia form, kiedy kształty naturalnej materii prowadziły mnie do różnych skojarzeń, po to bym za chwilę mógł subiektywnie wpłynąć na jej kompozycję. Praca nad wystawą była dla mnie swoistym dialogiem z materią podczas, którego odkryłem, że jest ona jedyną rzeczywistą formą we wszechświecie. Reszta to nasza subiektywna opinia.”

/Posted by: bwajg

AGATA MAKUTYNOWICZ

Mieszka i tworzy w Karpaczu. Malarka, ceramiczka artystyczna, florystka. członkini Związku Polskich Artystów Plastyków – Polska Sztuka Użytkowa. Członkini artystycznego stowarzyszenia „Nowy Młyn – Kolonia Artystyczna” w Szklarskiej Porębie i „Działań Twórczych – Korkontoi” w Karpaczu.

/Posted by: bwajg

KRZYSZTOF FIGIELSKI [ur. 1956]

Studiował na Wydziale Grafiki ASP w Warszawie w pracowniach prof. Macieja Urbańca – plakat, oraz prof. Teresy Pągowskiej – malarstwo. Dyplom uzyskał w 1982 roku. Uprawia twórczość w dziedzinie rysunku, grafiki wydawniczej i warsztatowej, ilustracji, malarstwa. Głównym źródłem jego inspiracji i odniesień jest wyobraźnia, świat baśni i mitów. Współpracował m.in.: z czasopismami: “Literatura”, “Topos”, “Poezja”, “Albo albo – problemy psychologii i kultury”, “Grizzli”, “Le Monde diplomatique – edycja polska”, wydawnictwami LSW, Eneteia., a także z Ośrodkiem Edukacji Ekologicznej Eko-Oko i Centrum Inicjatyw Oświatowych w Warszawie. Jest autorem redakcji graficznej miesięcznika “Midrasz” oraz niezależnego myślnika “Czerwony Kapturek”. Publikacje rysunków Krzysztofa Figielskiego znaleźć można w prasie społeczno-kulturalnej. Brał udział w wystawach w kraju i za granicą (ponad trzydzieści wystaw zbiorowych i indywidualnych). Jego ostatnia wystawa indywidualna: “Porozmawiajmy o drzewach”, Dom Carla i Gerharta Hauptmannów w Szklarskiej Porębie (2017).

/Posted by: bwajg

KRZYSZTOF FIGIELSKI [ur. 1956]

Studiował na Wydziale Grafiki ASP w Warszawie w pracowniach prof. Macieja Urbańca – plakat, oraz prof. Teresy Pągowskiej – malarstwo. Dyplom uzyskał w 1982 roku. Uprawia twórczość w dziedzinie rysunku, grafiki wydawniczej i warsztatowej, ilustracji, malarstwa. Głównym źródłem jego inspiracji i odniesień jest wyobraźnia, świat baśni i mitów. Współpracował m.in.: z czasopismami: “Literatura”, “Topos”, “Poezja”, “Albo albo – problemy psychologii i kultury”, “Grizzli”, “Le Monde diplomatique – edycja polska”, wydawnictwami LSW, Eneteia., a także z Ośrodkiem Edukacji Ekologicznej Eko-Oko i Centrum Inicjatyw Oświatowych w Warszawie. Jest autorem redakcji graficznej miesięcznika “Midrasz” oraz niezależnego myślnika “Czerwony Kapturek”. Publikacje rysunków Krzysztofa Figielskiego znaleźć można w prasie społeczno-kulturalnej. Brał udział w wystawach w kraju i za granicą (ponad trzydzieści wystaw zbiorowych i indywidualnych). Jego ostatnia wystawa indywidualna: “Porozmawiajmy o drzewach”, Dom Carla i Gerharta Hauptmannów w Szklarskiej Porębie (2017).

/Posted by: bwajg

LUDMIŁA RIABKOWA

Urodzona w Rosji, tam skończyła edukację, również plastyczną. Prawdziwe umiejętności nabywała jednak dzięki osobistemu doświadczeniu i relacjach z mistrzami. Do świata Sztuki wkroczyła poprzez teatr, który okazał się dla niej swoistą Akademią Sztuk Pięknych. Uczestniczyła w wielu wystawach m.in. w Rosji, Polsce, Niemczech, Wiedniu i Londynie. Mieszka w Szklarskiej Porębie, ale jak mówi: moja wędrówka trwa…”.

/Posted by: bwajg

LUDMIŁA RIABKOWA

Urodzona w Rosji, tam skończyła edukację, również plastyczną. Prawdziwe umiejętności nabywała jednak dzięki osobistemu doświadczeniu i relacjach z mistrzami. Do świata Sztuki wkroczyła poprzez teatr, który okazał się dla niej swoistą Akademią Sztuk Pięknych. Uczestniczyła w wielu wystawach m.in. w Rosji, Polsce, Niemczech, Wiedniu i Londynie. Mieszka w Szklarskiej Porębie, ale jak mówi „moja wędrówka trwa…”.

/Posted by: bwajg

RYSZARD TYSZKIEWICZ [Cieplice Śląskie-Zdrój]

Uczeń Jerzego Dudy-Gracza. W 1981 roku uzyskał status artysty plastyka nadany przez Ministerstwo Kultury i Sztuki. Opiera się na tradycyjnych wartościach w sztukach plastycznych. Jego dzieła gościły na wielu wystawach w Polsce i za granicą. Mieszka i tworzy w Jeleniej Górze.

“Moją inspiracją jest miejsce, w którym żyję – Kotlina Jeleniogórska, Karkonosze. Ich skały, lasy, pola, góry, każde z nich mające własną historię, opowieść, bajkę. Szczególnie te ostatnie starałem się ożywić na moich obrazach. W ten sposób stworzyłem świat z jego własnym biologicznym rytmem, wprawianym w ruch nieznaną, tajemniczą siłą mojej – naszej – karkonoskiej krainy. Tym właśnie jest ten cykl obrazów – bajką, tajemnicą, naturą ożywioną w niespotykany sposób.”

/Posted by: bwajg

RYSZARD TYSZKIEWICZ [Cieplice Śląskie-Zdrój]

Uczeń Jerzego Dudy-Gracza. W 1981 roku uzyskał status artysty plastyka nadany przez Ministerstwo Kultury i Sztuki. Opiera się na tradycyjnych wartościach w sztukach plastycznych. Jego dzieła gościły na wielu wystawach w Polsce i za granicą. Mieszka i tworzy w Jeleniej Górze.

“Moją inspiracją jest miejsce, w którym żyję – Kotlina Jeleniogórska, Karkonosze. Ich skały, lasy, pola, góry, każde z nich mające własną historię, opowieść, bajkę. Szczególnie te ostatnie starałem się ożywić na moich obrazach. W ten sposób stworzyłem świat z jego własnym biologicznym rytmem, wprawianym w ruch nieznaną, tajemniczą siłą mojej – naszej – karkonoskiej krainy. Tym właśnie jest ten cykl obrazów – bajką, tajemnicą, naturą ożywioną w niespotykany sposób.”

/Posted by: bwajg

WIKTOR STASZAK

Od trzydziestu lat plastyk Muzeum Karkonoskiego. Wystawy indywidualne i udział w ekspozycjach zbiorowych. Prace w zbiorach prywatnych i instytucjach.

/Posted by: bwajg

ANNA WILK

Urodziłam się i mieszkam w Mysłakowicach, u stóp Karkonoszy. Od dziecka byłam pod wpływem bogatego krajobrazu tej niezwykłej krainy. Sztuka to dla mnie ciągłe poszukiwanie, magia, wzruszenia…, mnóstwo emocji. Moją największą pasją jest sztuka przemiany – ceramika. Ciągle eksperymentuję, poznaję nowe materiały i struktury (łupek, szkło, drewno, włókno lniane). Inspiracje czerpię ze świata przyrody, obserwowanego zarówno w skali makro jak i w skali mikro. Swoje prace prezentuję na corocznych wystawach stowarzyszenia „Nowy Młyn – Kolonia Artystyczna”.

/Posted by: bwajg

ANNA WILK

Urodziłam się i mieszkam w Mysłakowicach, u stóp Karkonoszy. Od dziecka byłam pod wpływem bogatego krajobrazu tej niezwykłej krainy. Sztuka to dla mnie ciągłe poszukiwanie, magia, wzruszenia…, mnóstwo emocji. Moją największą pasją jest sztuka przemiany – ceramika. Ciągle eksperymentuję, poznaję nowe materiały i struktury (łupek, szkło, drewno, włókno lniane). Inspiracje czerpię ze świata przyrody, obserwowanego zarówno w skali makro jak i w skali mikro. Swoje prace prezentuję na corocznych wystawach stowarzyszenia „Nowy Młyn – Kolonia Artystyczna”.

/Posted by: bwajg

WALDEMAR GRZELAK

Członek Związku Polskich Artystów Fotografików oraz Stowarzyszenia „Nowy Młyn – Kolonia Artystyczna” w Szklarskiej Porębie. Nauczyciel. Fotografią zajmuje się od 1967 roku. Początkowo związany z Jeleniogórskim Towarzystwem Fotograficznym. Przez 20 lat prowadził własną pracownię fotograficzną, zajmując się zawodowo fotografią studyjną, reklamową i wydawnictwami reklamowymi. Autor wielu wystaw indywidualnych, brał udział w licznych wystawach zbiorowych. Laureat licznych nagród. Fotografię traktuje zawsze jak piękny obraz.

Po więcej odsyłamy tutaj: web

/Posted by: bwajg

WALDEMAR GRZELAK

Członek Związku Polskich Artystów Fotografików oraz Stowarzyszenia „Nowy Młyn – Kolonia Artystyczna” w Szklarskiej Porębie. Nauczyciel. Fotografią zajmuje się od 1967 roku. Początkowo związany z Jeleniogórskim Towarzystwem Fotograficznym. Przez 20 lat prowadził własną pracownię fotograficzną, zajmując się zawodowo fotografią studyjną, reklamową i wydawnictwami reklamowymi. Autor wielu wystaw indywidualnych, brał udział w licznych wystawach zbiorowych. Laureat licznych nagród. Fotografię traktuje zawsze jak piękny obraz.

Po więcej odsyłamy tutaj: web

/Posted by: bwajg

Praca jest reprodukcją. Oryginał wykonywany był na zamówienie Izerskiego Parku Ciemnego Nieba.


MATYLDA KONECKA

Artystka urodziła się we Wrocławiu ale wychowała w Szklarskiej Porębie, gdzie sprowadziła się razem z rodzicami i dwojgiem braci w 1994 roku. Ukończyła architekturę Krajobrazu na wrocławskim Uniwersytecie Przyrodniczym ale związana jest wyłącznie ze sztuką- a konkretnie ilustracją. Współpracuje z największym szkockim wydawnictwem sztuki Edinburgh Arts, a jej prace najczęściej ukazują krajobraz Anglii. W jej pracach jednak można też znaleźć motywy izersko- karkonoskie i sporo elementów sugerujących wielki sentyment i miłość do własnego regionu. Matylda Konecka brała udział w kilku plenerach artystycznych, kilkunastu wystawach zbiorowych i indywidualny w Europie, należy do stowarzyszenia Nowy Młyn – dzisiejszej Koloni artystycznej Szklarskiej Poręby, zrzeszającej artystów z całego regionu, wśród nich rzeźbiarzy, grafików, malarzy, ceramików, poetów, ludzi teatru.

/Posted by: bwajg

SANDRA RZESZUTEK [ur. w 1987 r. w Jeleniej Górze]

Absolwentka Liceum Plastycznego w Jeleniej Górze. Ukończyła studia na ASP we Wrocławiu. Dyplom obroniła w 2013 r. w Pracowni Malarstwa prof. Waldemara Kuczmy i Pracowni Multimediów prof. Pawła Jarodzkiego. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem oraz realizacjami video. Punktem wyjścia jej prac jest głównie środowisko naturalne. Porusza w swych obrazach wątki organiczności i pejzażu, które łączy ze sferą uczuć.

/Posted by: bwajg

PATRYK LEWKOWICZ [ur. 1959, Nowa Sól]

Mieszka w Jeleniej Górze. Artysta malarz. Studiował na WSSP w Poznaniu. W 1986 roku założył, a do roku 1992 został liderem grupy malarzy “eR” przy JTSK w Jeleniej Górze. Jego prace były prezentowane na wielu wystawach indywidualnych i zbiorowych w Polsce, Niemczech, Francji, Czechach. Wykorzystuje fotografię do kompozycji, która jest podporządkowana malarstwu. Wiele jego prac znajduje się w kolekcjach i zbiorach prywatnych i niektórych muzeach w kraju i za granicą. Twórca wielu happeningów, performance oraz działań parateatralnych. Związany twórczo od wielu lat z Paryżem, gdzie powstała koncepcja Linii Nieskończoności. Publikacje takie jak; “Ostragehege” – Literatura i Sztuka, okładki i ilustracje do wydawnictw poezji m.in. Miłosz, Szymborska, Herbert, Peter Gehrich, W. Izaak, Strugała, Różewicz i inne.

/Posted by: bwajg

PATRYK LEWKOWICZ [ur. 1959, Nowa Sól]

Mieszka w Jeleniej Górze. Artysta malarz. Studiował na WSSP w Poznaniu. W 1986 roku założył, a do roku 1992 został liderem grupy malarzy “eR” przy JTSK w Jeleniej Górze. Jego prace były prezentowane na wielu wystawach indywidualnych i zbiorowych w Polsce, Niemczech, Francji, Czechach. Wykorzystuje fotografię do kompozycji, która jest podporządkowana malarstwu. Wiele jego prac znajduje się w kolekcjach i zbiorach prywatnych i niektórych muzeach w kraju i za granicą. Twórca wielu happeningów, performance oraz działań parateatralnych. Związany twórczo od wielu lat z Paryżem, gdzie powstała koncepcja Linii Nieskończoności. Publikacje takie jak; “Ostragehege” – Literatura i Sztuka, okładki i ilustracje do wydawnictw poezji m.in. Miłosz, Szymborska, Herbert, Peter Gehrich, W. Izaak, Strugała, Różewicz i inne.

/Posted by: bwajg

Praca z cyklu “Archetyp, świadomość wyzwolona przez przedmiot”.

Jest to seria fotografii cyfrowych obiektów (martwych natur). Moim celem jest tworzenie klasycznych portretów przedmiotów zapomnianych i niechcianych. Mam wielką potrzebę pokazywania przedmiotów których czas już minął. Zdjęcia wykonane w świetle dziennym (zastanym). Obiekty i tło tych obrazów nie zostały zmodyfikowane. Prace wydrukowano na papierze archiwalnym HAHNEMUHLE FineArt i oprawiono w passe-partout i drewnianą ramę.


ALICJA KOŁODZIEJCZYK

Absolwentka Jeleniogórskiej Szkoły Fotografii w Jeleniej Górze. Od 2017 roku realizuje projekt „Cinema” inspirowany magicznym klimatem siedziby Teatru Cinema w Michałowicach. Równocześnie tworzy autorski cykl zatytułowany “Archetyp – świadomość wyzwolona przez przedmiot”. Zawodowo zajmuje się fotografią still life i projektowaniem stron internetowych. Współpracuje z Agencją Fotograficzną Living4Media oraz StockFood.

Po więcej odsyłamy tutaj: fb / ig

/Posted by: bwajg

Praca z cyklu “Archetyp, świadomość wyzwolona przez przedmiot”.

Jest to seria fotografii cyfrowych obiektów (martwych natur). Moim celem jest tworzenie klasycznych portretów przedmiotów zapomnianych i niechcianych. Mam wielką potrzebę pokazywania przedmiotów których czas już minął. Zdjęcia wykonane w świetle dziennym (zastanym). Obiekty i tło tych obrazów nie zostały zmodyfikowane. Prace wydrukowano na papierze archiwalnym HAHNEMUHLE FineArt i oprawiono w passe-partout i drewnianą ramę.


ALICJA KOŁODZIEJCZYK

Absolwentka Jeleniogórskiej Szkoły Fotografii w Jeleniej Górze. Od 2017 roku realizuje projekt „Cinema” inspirowany magicznym klimatem siedziby Teatru Cinema w Michałowicach. Równocześnie tworzy autorski cykl zatytułowany “Archetyp – świadomość wyzwolona przez przedmiot”. Zawodowo zajmuje się fotografią still life i projektowaniem stron internetowych. Współpracuje z Agencją Fotograficzną Living4Media oraz StockFood.

Po więcej odsyłamy tutaj: fb / ig

/Posted by: bwajg

Praca pochodzi z prywatnego zbioru kolekcjonera.


URSZULA BROLL [ur. 1930, Katowice; zm. 2020, Przesieka]

W 1949 roku rozpoczęła studia w katowickiej uczelni artystycznej na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. W 1955 roku uzyskała dyplom z wyróżnieniem. W latach 50. XX w. uczestniczyła w spotkaniach grupy studentów, którzy nieoficjalną wystawą w 1953 roku zainicjowali działanie jednej z pierwszych w Polsce awangardowych grup artystycznych – St-53. Artystka uczestniczyła w wystawach grupy do 1958 r., m.in. w krakowskim Pałacu Sztuki i w warszawskiej Galerii Krzywe Koło. W 1957 i 1959 roku wzięła udział w drugiej i trzeciej Wystawie Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Od roku 1967 współtworzyła Grupę Oneiron, uczestnicząc np. w powstawaniu tzw. Czarnych Kart, a także w pracach translatorskich i wydawniczych podejmowanych przez Andrzeja Urbanowicza i Henryka Wańka. W 1974 roku z Andrzejem Urbanowiczem współtworzyła w Katowicach pierwszą wspólnotę buddyjską. W 1983 roku przeprowadziła się do Przesieki. W 2005 i 2016 roku odbyły się jej duże retrospektywne wystawy w BWA w Jeleniej Górze i w BWA w Katowicach. Zrealizowała wiele wystaw indywidualnych i brała udział w szeregu wystaw zbiorowych w kraju i za granicą. Jej prace znajdują się m.in. w zbiorach: Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowego w Poznaniu, Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu, Muzeum Śląskiego w Katowicach, Muzeum Historii Katowic, Muzeum w Koszalinie, BWA w Jeleniej Górze, Galerii Bielskiej BWA oraz w wielu kolekcjach prywatnych.

/Posted by: bwajg

Praca wykonana w technice komputerowej. Odbitka 1/3, sygnowane z przodu, oprawa: szyba, drewniana rama.


ZBIGNIEW SZUMSKI

Reżyser teatralny, plakacista, grafik, rysownik, scenograf. Absolwent ASP w Gdańsku na wydziale Grafiki i Malarstwa, dyplom u prof. Jerzego Krechowicza. Współzałożyciel i dyrektor Teatru Cinema, interdyscyplinarnej formacji funkcjonującej na granicy teatru, tańca i sztuk wizualnych, reżyser wszystkich jego przedstawień. Mieszka w Michałowicach w Karkonoszach.

„Dlaczego malarz bierze się za robienie teatru? Zaryzykuję przypuszczenie, że z powodu świadomości narzędzia. Malarz, który stał przed białym prostokątem płótna musiał znać swoje ograniczenia: miał przełożyć trójwymiarową i czaso-przestrzenną rzeczywistość na dwa wymiary. To mogło być ograniczeniem nie do zniesienia. Zamienił więc płótno na pudełko sceny, oddzielone od widza linią rampy. Na linii rampy jest granica, owa tafla lustra, ale odbicie nie jest odbiciem przedmiotowej rzeczywistości. To indywidualne doświadczenia widzów, ich biografie, lęki i chwile satysfakcji, ich heroizm i śmieszność, to wszystko co o sobie wiedzą i z czego sobie sprawy nie zdawali – mogą zobaczyć w lustrze sceny. Obraz jest plastyczny i wibrujący. Lustro rampy umożliwia ogląd ludzi i zjawisk w całej ich złożoności i głębi. Więc jeśli malarz bierze się za robienie teatru to także z pokusy, że pomimo iż wszyscy widzą to samo, to każdy zobaczy co innego.” / Grzegorz Kowalski, fragment wstępu do katalogu do wystawy rysunków teatralnych Zbigniewa Szumskiego

/Posted by: bwajg

ALEKSANDRA WITEK-BIENIECKA [ur. 1983, Krynica-Zdrój]

Wychowywała się w Jeleniej Górze, gdzie uczęszczała do Liceum Plastycznego na kierunku Szkła Artystycznego. Ukończyła je w 2003 roku. Do 2008 r. studiowała malarstwo w pracowni prof. Stanisława Kortyki na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Zielonogórskiego. Powróciła do Liceum Plastycznego w Jeleniej Górze w roku szkolnym 2009 – 2010 jako nauczyciel malarstwa i rysunku.

/Posted by: bwajg

ALICJA SZYMAŃSKA

Ukończyła Wydział Grafiki u prof. Jana Jaromira Aleksiuna we wrocławskiej PWSSP w 1981 roku. Była projektantką wzorów w Fabryce Dywanów „Kowary” S.A. i Kamiennej Górze. Obecnie zajmuje się malarstwem, akwarelą, monotypią i rysunkiem. Ma za sobą kilka wystaw indywidualnych. Brała również udział w wystawach prezentujących jeleniogórskie środowisko artystyczne w BWA w Jeleniej Górze, w Ogólnopolskiej Wystawie Grafiki „Źródło” w Białej Podlaskiej w 1988 roku, w wystawie „Pro Figura’’, w Bautzen w 2001 roku, w jeleniogórskim BWA w roku 2012 w wystawie „Znaki czasu. Zapisy przestrzeni”. Prace w zbiorach Muzeum Karkonoskiego w Jeleniej Górze, BWA w Jeleniej Górze, zbiorach prywatnych w Polsce, Kanadzie, Anglii, Szwecji, Holandii, Australii i USA.

/Posted by: bwajg

BARBARA PRZYBYSZÓWNA

Absolwentka Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Dyplom z malarstwa u prof. Zygmunta Kotlarczyka. Uprawia przede wszystkim rysunek i malarstwo. Przez wiele lat zajmowała się pedagogiką artystyczną oraz arteterapią z dziećmi oraz młodzieżą, przewlekle chorymi i kalekimi. Brała udział w wielu plenerach i wystawach, zrealizowała kilka wystaw indywidualnych zarówno w kraju jak i za granicą (Niemcy, Węgry). Jej obrazy w większości znajdują się w prywatnych zbiorach w kraju i za granicą [Niemcy, Anglia, Kanada]. Od ponad 30 lat mieszka i tworzy w Jeleniej Górze. Członkini Związku Polskich Artystów Plastyków w Gliwicach. Wystawy indywidualne w 2012 w Jeleniej Górze [,,Doświadczanie rzeczywistości”- Książnica Karkonoska], w 2010r. w Gliwicach [,,Morfologia doznań”- restauracja ,,Trzy światy”] oraz w 2010r. ,,Rysunek-zapis rozważań” w Świebodzicach. Od 2009 roku stale uczestniczy w dorocznych wystawach okręgowych ZPAP Okręgu Gliwicko-Zabrzańskiego.

,,Sztuka to powoływanie nowych bytów i wyrażanie swoich subiektywnych prawd, bo tylko takie istnieją. W moim przypadku to zadawanie pytań o tajemnicze związki podświadomości z przypadkiem, ukazywanie niewidzialnego oraz dostrzeganie jedności w wielości form natury/życia mikro i makro kosmosu.”

 

/Posted by: bwajg

BARBARA PRZYBYSZÓWNA

Absolwentka Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Dyplom z malarstwa u prof. Zygmunta Kotlarczyka. Uprawia przede wszystkim rysunek i malarstwo. Przez wiele lat zajmowała się pedagogiką artystyczną oraz arteterapią z dziećmi oraz młodzieżą, przewlekle chorymi i kalekimi. Brała udział w wielu plenerach i wystawach, zrealizowała kilka wystaw indywidualnych zarówno w kraju jak i za granicą (Niemcy, Węgry). Jej obrazy w większości znajdują się w prywatnych zbiorach w kraju i za granicą [Niemcy, Anglia, Kanada]. Od ponad 30 lat mieszka i tworzy w Jeleniej Górze. Członkini Związku Polskich Artystów Plastyków w Gliwicach. Wystawy indywidualne w 2012 w Jeleniej Górze [,,Doświadczanie rzeczywistości”- Książnica Karkonoska], w 2010r. w Gliwicach [,,Morfologia doznań”- restauracja ,,Trzy światy”] oraz w 2010r. ,,Rysunek-zapis rozważań” w Świebodzicach. Od 2009 roku stale uczestniczy w dorocznych wystawach okręgowych ZPAP Okręgu Gliwicko-Zabrzańskiego.

,,Sztuka to powoływanie nowych bytów i wyrażanie swoich subiektywnych prawd, bo tylko takie istnieją. W moim przypadku to zadawanie pytań o tajemnicze związki podświadomości z przypadkiem, ukazywanie niewidzialnego oraz dostrzeganie jedności w wielości form natury/życia mikro i makro kosmosu.”

/Posted by: bwajg

KATARZYNA ROTKIEWICZ-SZUMSKA

Malarka, zajmuje się również teatrem, scenografią, fotografią i wideo. Absolwentka Wydziału Malarstwa i Grafiki ASP w Gdańsku, dyplom u prof. Jerzego Krechowicza. Od 1992 roku współtworzy Teatr Cinema, formację o awangardowym rodowodzie działającą na pograniczu teatru, performansu i sztuk wizualnych. Mieszka i pracuje w Michałowicach w Karkonoszach.

“Interesują mnie stany graniczne i to, jak przetwarzają twarz. Stąd fascynacja twarzami podejmujących ekstremalny wysiłek sportowców i tancerzy, przyjmujących inną tożsamość aktorów, czy zainteresowanie maskami pośmiertnymi. Graniczność interesuje mnie też od strony formalnej, jako badanie granicy abstrakcji i figuratywności. Wierzę w siłę przypadku, który nadaje nowe znaczenia zwykłym rzeczom. Maluję, żeby pogrzebać w materii, eksperymentuję z różnymi konwencjami obrazowania. Najchętniej sięgam po twarze, za którymi kryje się konkretna historia. W mapę twarzy wpisane są nasze indywidualne życiowe drogi, ale też drogi naszych przodków. Jest też wpisane pewne przekroczenie – nasza przyszłość. Wątkiem, który spaja wszystkie moje prace i nie daje mi spokoju, jest wątek przemijania. Nigdy nie umiałam pójść w jedną stronę. Balansowanie na granicy zawiera w sobie nadzieję na wyzwolenie, przekroczenie siebie. Pewien niepokój musi mi zawsze towarzyszyć w pracy, w przeciwnym razie nie ma po co zaczynać roboty.”

/Posted by: bwajg

ALEKSANDRA WITEK-BIENIECKA [ur. 1983, Krynica-Zdrój]

Wychowywała się w Jeleniej Górze, gdzie uczęszczała do Liceum Plastycznego na kierunku Szkła Artystycznego. Ukończyła je w 2003 roku. Do 2008 r. studiowała malarstwo w pracowni prof. Stanisława Kortyki na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Zielonogórskiego. Powróciła do Liceum Plastycznego w Jeleniej Górze w roku szkolnym 2009 – 2010 jako nauczyciel malarstwa i rysunku.

/Posted by: bwajg

AGATA [ROSZKIEWICZ] PIWOWAR [ur. 1978, Jelenia Góra]

W 2005 roku uzyskała dyplom z malarstwa sztalugowego i aneks z technik litograficznych na Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Brała udział w wystawach indywidualnych i zbiorowych. Członkini “Nowego Młyna”.

/Posted by: bwajg

AGATA [ROSZKIEWICZ] PIWOWAR [ur. 1978 r. Jelenia Góra]

W 2005 roku uzyskała dyplom z malarstwa sztalugowego i aneks z technik litograficznych na Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Brała udział w wystawach indywidualnych i zbiorowych. Członkini “Nowego Młyna”.

/Posted by: bwajg

AGNIESZKA TOPOLNICKA-MIELĘCKA [ur. 1977, Jelenia Góra]

Absolwentka filozofii na Uniwersytecie Wrocławskim. Przez wiele lat związana z Galerią BWA w Jeleniej Górze. W 2006 roku przeprowadza się do Kwieciszowic. Rezygnuje z etatowej pracy i zajmuje się rzeźbą. Powstaje wiele poetyckich portretów kobiecych. Od 2008 roku mieszka i pracuje w Popielówku, rzeźbi poetyckie portrety kobiece i ptaki. W chwili obecnej zajmuje się ceramiką. Uczestniczyła w kilku wystawach zbiorowych w Polsce, Czechach i Niemczech.

*Cena wywoławcza za dwie sztuki.

/Posted by: bwajg

Poszukując wiedzy na temat ekspresji, sięgnęłam do znanej techniki wytopu szkła do formy w piecu elektrycznym (klincasting). Połączyłam geometrię na zewnątrz, z organiczną formą aby zamknąć w niej nano chwilę -mój moment warty zapamiętania. Praca NANOTIME brała udział w finale IV edycji Konkursu NanoArt im. prof. Tadeusza Malińskiego w Galerie Roi Doré w Paryżu w 2019 roku. Jest też pierwszą rzeźbą z kolekcji “Under My Heven”, która w tym roku zostanie częściowo zaprezentowana podczas The Venice Glass Week HUB Under35 w Palazzo Loredan dell’Ambasciatore w Wenecji


NATALIA KOMOROWSKA

Urodziła się w Warszawie, wychowała się w Kotlinie Jeleniogórskiej. Historia szklarstwa ukształtowała jej pogląd na otaczający świat i sztukę. Uczęszczała do Liceum Plastycznego im. Stanisława Wyspiańskiego, gdzie specjalizowała się w szkle artystycznym, następnie na Akademię Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu (2015-2020) i Akademię Sztuk Pięknych w Bratysławie (2019). Pracuje w szkle już ponad 10 lat i nadal poszerza wiedzę oraz umiejętności. Aktualnie przygotowuje się do obrony pracy magisterskiej na Wydziale Ceramiki i Szkła wrocławskiej ASP, równolegle studiując na kierunku Mediacja Sztuki. Jej działania zostały docenione m.in. w latach 2017-2019, kiedy otrzymała stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia, Stypendium Prezydenta Miasta Wrocławia i Stypendium Rektora ASP we Wrocławiu. Jest laureatką wielu konkursów m.in. The Glass Prize 2019 w kategorii The Aspiring Glass Artist, organizowanego przez firmę Warm Glass UK.